אם אתם סטארטאפ בשלבי ה Early Stage, סביר להניח שהתקציב שלכם ממוקד על פיתוח ו HR. אבל היי , מה עם להשקיע חלק ממנו על Branding? 

תוך כדי עבודה עם סטארטאפים וחברות טכנולוגיה, אנו שומעים רבות על ה״מתחים״ בין התקציב הקיים של הסטארטאפ ובין להוציא חלק ממנו על מיתוג ואסטרטגיה.

ברור שאין שום בעיה בלתעל את התקציב לפיתוח וכו׳, אבל זו בהחלט יכולה להיות בעיה אם אתם מתעלמים מסעיפי ה branding  וה brand strategy.

יותר מכך, חלק מהיזמים לא מודעים/מאמינים שבכח המיתוג ( על כל סעיפיו) להשפיע משמעותית על גיוס סבבי הון לסטארטאפ בתקופת ה early stage שלו ( או במילים אחרות - בתקופה שיש צוות + רעיון או מקסימום P.O.C להציג למשקיעים).

 

שירותי מיתוג (ואנחנו ממש לא מתכוונים ללוגו וגרפיקה - כנסו לכאן להתרענן בנושא)  הם לא השקעה שהיא בגדר פריבילגיה. היא השקעה נחוצה. לא משנה כמה מדהים הרעיון/מוצר/טכנולוגיה שלכם, ברור לכם שיש כרגע עוד מישהו (או 1000) בפינה כלשהיא בעולם שעובדים על מיזם דומה או זהה לשלכם.

ההבדל הקריטי בינכם ובין המתחרה עלום השם ( שנמצא בשלבי פיתוח דומים לשלכם) הוא ה Brand.

המיתוג שאנחנו מדברים עליו כולל את הסיפור שלכם, האסטרטגיה, הזהות והעטיפה הדיגיטלית, ה ui/ux והמדיות השונות שחושפות אתכם לעולם. מטרת כל התהליך היא להעביר את המסר שלכם למי שאתם מעוניינים

(משקיע / לקוח) ולגרום לו להתרשם ולהסכים.

הדבר המדהים במיתוג הוא שאם וכאשר הוא מצליח, תהליכי ההשפעה והשכנוע  שלכם נעשים הרבה יותר קלים ואיכותים.

זה הרבה יותר חכם לבנות את ה Brand לתוך הDNA של הסטארטאפ שלכם כבר מההתחלה מאשר לנסות לייצר אחד בצורה מלאכותית אחרי שכבר יצאתם לדרך.

 

בנוסף להעלאת ערך הסטארטאפ שלכם אם יצאתם לדרך עם מיתוג נכון ואסטרטגי, המיתוג בהחלט יוכל להשפיע ולהגביר את הסיכויים שלכם לגייס השקעות. תזכרו טוב שבכוחו של המיתוג  להשפיע על האדם מולו אתם יושבים ומציגים את הפיטצ׳ שלכם. הצוות שלנו ראה וחווה אינספור דוגמאות על איך המיתוג שיצרנו השפיע על תהליך הגיוס של סטארטפים בשלבים מוקדמים.

מיתוג חכם יחזק אצל המשקיעים את תחושה שאתם יודעים מה אתם עושים ולמה תהיו בעתיד סוס מנצח.

 

זה אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לבנות את ה Brand שלכם. להעביר את המסרים  של ה Vision שלכם לאחרים, בין אם הם משקיעים או לקוחות, לא פחות חשוב מליישם אותם.

אם יש לכם מוצר/שירות שלא מושך את תשומת הלב אותה רציתם, כדאי לתת את הדעת על המיתוג שלכם ולהתייחס אליו ברצינות.

  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon

© 2020  BrandnationIL