אחת השגיאות שסטארט-אפים עושים בשלבי ה early stage. היא התעלמות מחשיבות המיתוג. 

בעוד ערוצים אחרים כגון  כגון פיננסים, משאבי אנוש, פיתוח ואחרים חשובים, חשוב לשים לב למיתוג וזהות הסטארטפ כבר בשלבים המוקדמים.

 

מיתוג אמיתי עלול להוות אתגר רציני עבור יזמים רבים: או שהם אינם מבינים לחלוטין את היתרונות האסטרטגיים של מיתוג אותנטי, ו / או מניחים שמיתוג פשוט מורכב מהשם, לוגו והגרפיקה, ולא תמיד מבינים את הפוטנציאל המלא שקיים בהחלת עקרונות מיתוג רלוונטיים על מנת לבלוט במגרש הטכנולוגי הרווי, במיוחד כאשר הם מתמודדים עם שוק אגרסיבי, שינוי העדפות משתמש או מגמות מבוססות שוק אחרות.

 

במאמר זה נתמקד  בשבע מיסקונספציות על מיתוג,יחד עם הצעות שיכולות לעזור לסטארט-אפ שלכם ליישם מיתוג נכון.

1) אם מיתוג הוא רק השם / ניראות? - מיתוג חכם יהיה תמיד מבוסס אסטרטגיה וכולל חשיבה מקדימה בתכנון שלו ויהיה מחובר ישירות לאסטרטגיית המרקטינג / מכירות העתידית של הסטארטפ.

2) האם יש השפעה מעשית למיתוג על שיווק ומכירות? - המיתוג שלכם הוא הליבה של ערוצי השיווק ואפילו המכירות, הוא משמש כמצפן חיוני לבניית מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות/ משתמשים שלכם בכל ערוצי התקשורת אם וכאשר הוא מנוהל כראוי.

3) האם  למיתוג כח אמיתי להשפיע על לקוחות? - שיווק מבוסס תמיד על היכולת שלו להשפיע על התנהגות הלקוחות/משתמשים.  זיכרו שלקוחות תמיד יושפעו יותר ממותג שיש להם עימו חיבור ריגשי ואשר מאחוריו סיפור חזק.

4) איך מיתוג יכול להגביר call to action? - פיתוח ויישום האסטרטגיה של המותג מתחילה ומסתיימת בטירגוט קהל היעד של הסטארטפ שלכם. ובהחלט.  בכוחה להגביר call to action אצל הלקוחות/משתמשים שלכם.

5) מה הם המסרים החשובים ביותר עבור מותג? -המסרים הנכונים למוצר שלכם הם אינדיוידואלים ותלויים בצרכי הלקוח ובסוג המוצר / שירות שלכם, אבל באופן כללי אמינות ואותנטיות הם מסרים קריטיים בסיפור שלכם, והיום יותר מתמיד.

 

 

6) יש לי רעיון לסטארטפ מהפכני  - אבל האם קהל היעד שלי באמת צריך את זה? - סטארט-אפים רבים מתחילים עם רעיון חדשני ומבריק, אך פעמים רבות האובססיה של היזמים עבור המוצר מאפילה על הצורך ביישום מחקר שוק רציני (״אני מאמין שזה יכבוש את העולם״), מחקר אשר חיוני לבניית המותג שלכם.

 

 

7) מה ההבדל בין מיתוג למיצוב? המונח מיצוב מבולבל פעמים רבות עם תהליך המיתוג, ולמרות שהם תהליכים שונים הם מושפעים ישירות זה מזה. לאחר שייצרנו את המיתוג מונחה האסטרטגיה, נשצמש במיצוב על מנת למקם אותו בשוק הרלוונטי ביחס למתחרים.

 

 

לסיכום, מיתוג הוא תהליך עמוק וקריטי הדורש תכנון, וחשוב שבעתיים לסטארטפים וחברות טכנולוגיה הפועלות בעידן בו תהליכים ושווקים משתנים במהירות חסרת תקדים, לכן הוא אחד המרכיבים החיוניים למיזם מוצלח. לא רק שמותג חזק יעזור לחברה שלכם לבלוט בשוק, הוא  גם יטפח נאמנות אצל הלקוחות/ משתמשים שלכם בטווח הארוך 

  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon

© 2020  BrandnationIL